Tyrni-smoothie

Tyrnin poimintaa syyskuussa autotallin takana olevassa tyrnitarhassa.

Tyrnin poimintaa syyskuussa autotallin takana olevassa tyrnitarhassa.

Tänä aamuna lähdin matkaan tällaisella smoothiella, jonka marjat olin poiminut viime syksynä autotallimme takaa:

  • Pakastetyrnejä 1 dl
  • Banaani
  • Pecanpähkinöitä kourallinen
  • Auringonkukan siemeniä ruokalusikallinen
  • Laktoositonta raejuustoa ruokalusikallinen
  • Psyllium-jauhetta 2 tl
  • Luomukaurajuomaa 2 dl

Ropsautin ainesosat sauvasekoittimella sekaisin ja join juomaa hiljoksiin aamun lehteä lueksiessani nautiskellen mausta.

Tyrni on luonnonvaraisista marjoista ravintorikkain, eikä puutarhatyrni jää jälkeen. Tyrni sisältää runsaasti C- ja E-vitamiinejä, ravintokuitua sekä elimistölle hyödyllisiä rasvahappoja. Tyrnin terveysvaikutuksista on tehty jonkin verran tutkimuksia. Tyrni vaikkuttaa edullisesti maksa-arvoihin.

-> Palaa edelliselle sivulle

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *