Aineisto
Amie Aallon opiskellessa viestintäpainotteista johtamisen erikoisammattitutkintoa (JET ProCom) hänen johtamisen osa-alueenaan oli marjaliiketoiminta. Opinnäytetöinä syntyi aineisto, jonka Viestintä-Aalto julkaisee, jotta marjaliiketoiminnan harjoittajat voisivat hyötyä hänen tekemästään työstä.
Näin on marjat! -ympäristöanalyysi
Marjaliiketoiminnan edellytysten kartoitus:
- Marjaluonnonvarat – luonnonmarjat ja puutarhamarjat
- Marjaluonnonvarojen poiminta ja kauppa
- Marjastus harrastuksena ja marjojen kotikäyttö
- Marjaliiketoimintaa edistäviä organisaatioita
- Marjaluonnonvarjojen terveellisyys
- Kuluttajatrendit
- Nykyinen marjaliiketoiminta
Lukijan kommentti: ”Mutta tämä ympäristöanalyysi oli aivan ihastuttava. Luin sen junassa matkalla Helsingistä Seinäjoelle.”
Sosiaalisen median rooli luotaessa pienistä marjoista suurta liiketoimintaa -projektityö
Kymmenen viestinnän ja liiketoiminnan asiantuntijan haastattelu:
Sosiaalisen median foorumit
Sosiaalisen median rooli
- marjaliiketoiminnan brändin muokkaamisessa
- tuotekehityksessä ja tuotteistamisessa
- yhteiskunnallisessa mainonnassa
- marjaliiketoiminnan verkostoitumisessa
Tästä voit saada monia ideoita omaan liiketoimintaasi.
amie_aalto_some_projektityon_raportti
Miten pienistä marjoista saadaan suurta liiketoimintaa? -marjakyselyn raportti
Liiketoiminnan, viestinnän, ravitsemuksen, matkailun, opetuksen – yhteensä 39 ammattilaisen – verkkokyselyyn antamat vastaukset siitä, miten pienistä marjoista saataisiin suurta liiketoimintaa. Mielenkiintoinen näkemysten kokoelma mm. hyvistä marjatuotteiden ainesosista.
Marjaliiketoiminnan organisaatioiden toimintaa ohjaava ajatusmalli
- Edellisten aineistojen pohjalta syntynyt marjaliiketoiminnan organisaatioiden toimintaa ohjaava ajatusmalli eli brändi, joka on esitetty Arktiset Aromit ry:n marjaseminaarissa marraskuussa 2011.
Kiinnostava, innostava ja hyvin visualisoitu esitys. Sen katselu vie 10 minuuttia. Kannattaa katsoa!